استفاده از هولوگرام سه بعدی در برنامه تلویزیونی

هولوگرام سه بعدی CNN ؛ گام برداشتن بر مرزهای واقعیت و مجاز هنگامی که در سال ۱۹۷۷ اولین اپیزود فیلم جنگ ستارگان ساخته شد و در آن “در زمانی دور در کهکشانی دورتر” قهرمانان فیلم از طریق لوله ای کوچک که قابلیت ایجاد پیکر مجازی سایر قهرمانان را برای برقراری ارتباط داشت، استفاده می کردند شاید کمتر کسی گمان می کرد که روزی این رویاهای کودکانه جرج لوکاس تحقق یابد و ۳۱ سال بعد هولوگرام سه بعدی در یک برنامه خبری مورد استفاده قرار گیرد.

در تصویری که مشاهده می کنید، ولف بیلیتزر (درسمت چپ) در استودیوی خبر در شیکاگو با هولوگرام همکارش جسیکا یلین که در نیویورک است، صحبت می کند. پیکر جسیکا یلین در تصویر در واقع هولوگرام سه بعدی اوست نه جسم واقعی او. این برنامه سه شنبه شب، در شب انتخابات امریکا (۴ نوامبر ۲۰۰۸) از سوی CNN روی گیرنده ها منتقل شد.

 

هولوگرام سه بعدی و کاربردی عمومی

Jessica Yellin Hologram

بازتاب این اتفاق جالب بود. در واقع اینکه واقعیت مجازی به این زودی پایش را از آزمایشگاه های تحقیقاتی واقعیت مجازی بیرون گذاشت و برخلاف همیشه که انتظار استفاده های پزشکی، آموزشی و نظامی از آن می رفت، برای اولین بار کاربردی عمومی تر (از حیث استفاده عامه مردم از تلویزیون) یافت جالب و اعجاب انگیز بود. اما این موضوع دلیل نمی شود که انتقاداتی به این اقدام CNN وارد نشود.

دان ریسینگر در مطلبی با عنوان “متوقف کنید دیوانگی را ! هولوگرام CNN ترسناک بود!” به انتقاد از آن می پردازد و می نویسد: “فقط به دلیل اینکه ایده هولوگرام جالب است به این معنی نیست که در هر زمان هر کسی وانمود به استفاده از یکی از آنها کرد ما فکر کنیم که که آن بزرگترین چیز در جهان است. هولوگرام زشت به نظر می آید و خانم یلین را بی لطافت نشان می دهد و هیچ ارزش واقعی برای بیننده ندارد.