راهکارهای امنیتی جدید هولوگرام

راهکارهای امنیتی جدید هولوگرام


آشنایی با راهکارهای امنیتی جدید هولوگرام

معرفی محصولی جدید با رویکرد امنیتی برای کارت های هوشمند و پاسپورت ها, هولوگرامی با ویژگی های غیرقابل جعل برای کارت های شناسایی

یکی از شرکت های معتبر در زمینه  هولوگرام (شرکت Optaglio)، دو خط تولید برای تولید هولوگرام با سبکی متفاوت دارد که این دو محصول برای مقاصدی هم چون، کارت های شناسایی و پاسپورت ها طراحی و تولید شده اند.

یکی از این  هولوگرام ها، روی صفحات پلی کربناتی تولید می شود که دو ویژگی شفافیت و متالایز بودن را به طور هم زمان دارد. نحوه اعمال این هولوگرام روی سند امنیتی مورد نظر به گونه ای است که امکان جعل را تقریبا ناممکن می سازد.

هولوگرام

روش های مرسوم تامین امنیت هولوگرام

در روش های مرسوم، الصاق هولوگرام، حتی هنگامی که هولوگرام به صورت هات استمپ اعمال می شود و روی آن یک لایه محافظ  قرار می گیرد، بازهم امکان جعل و دستکاری و تحریف، هرچند محدود، وجود دارد. ولی در این تکنولوژی، پس از اینکه چاپ روی متریال خام پایه، صورت می گیرد، هولوگرام به صورت سرتاسری روی سطح سند، الصاق می شود. (کارکردی مشابه  هولوگرام کارت پی وی سی) این پروسه باید در تمیز ترین حالت ممکن و به دور از هر گونه گرد و غباری صورت گیرد. برخلاف  هولوگرام های هات استمپ، این  هولوگرام، در ماشین لمینیتور بسیار مقاوم است و ویژگی های اپتیکی و امنیتی خود را از دست نمی دهد. در نهایت روی آن یک لایه محافظ لمینیت می شود.

فرایند لمینیت لایه ها، به خصوص لایه آخر و از طرف دیگر مواد مصرفی، به گونه ای است که این لایه ها با بدنه کارت ادغام می شوند و یک کارت یک پارچه را تشکیل می دهند که هیچ گونه چسبی در این بین دخیل نبوده است. و بدیهی است وقتی چسبی در کار نباشد، امکان جدا سازی یک شیء یکپارچه، بدون تخریب آن، امری بسیار بعید و ناممکن می باشد.

این نوع هولوگرام ها به صورت ورق (Sheet) در عرض نسبتا بالا تولید می شوند و پس از اتمام کار، به قطع استاندارد یا مورد نظر، برش می خورند. در مقاله بعدی به محصول دیگر و کاربردی مذکور می پردازیم.