افزایش سطح امنیتی هولوگرام

 

طبق گزارش هولوگرافی نیوز (Holography news)  شرکت Hueck Folin در یک طرح نو آورانه در هولوگرام تمبر های مالیاتی (Tax Stamp) محتوای آن را توسعه داده است. این محصول در سپتامبر گذشته در انجمن تمبرهای مالیاتی ارائه شده است.

این شرکت چگونه با استفاده از فویل های هولوگرافیک احراز هویتی در سطح عالی و ویژگی های ضد جعل را بهینه ساخته است؟ جواب در محدود نکردن لایه بازتابنده ویژگی های هولوگرافیک به آلومینیوم  است. در واقع در فویل های هولوگرافیک برای دست یابی به لایه متالایز، فقط از آلومینیوم استفاده می شود. ولی در این ابداع، چند مرحله به فویل های کلاسیک اضافه شده است تا ویژگی های مورد نظر را تامین کند.

ابتدا، با لایه ای از آلومینیوم متالایز می شود تا هولوگرام روی آن ثبت شود. سپس لایه ای از مس به آن اضافه می شود و در نهایت جلوه ای برای جابه جایی رنگ روی آن اعمال می شود. نتیجه آن، محصولی است که آن را “امنیتی فراتر از هولوگرام” می نامند. محصول جدید ترکیبی از مزایا و ویژگی های هولوگرام است که عناصر امنیتی دیگری به لایه بازتابنده آن اضافه شده است.

این محصول دارای جذابیت بصری است و گیرایی رنگی بالایی است. برای انتخاب رنگ، باید از دو رنگ مکمل هم که در چرخه رنگی مقابل یک دیگر قرار دارند استفاده کرد. مثل نارنجی و آبی یا قرمز و سبز. این رنگ ها بالاترین جذب بصری هستند. مس و آلومینیوم نیز می توانند کنتراست بالایی را در نوار هولوگرافیک ایجاد کنند. علاوه بر جذابیتی که رنگ ها ایجاد می کنند، باید عناصر تصویری چندگانه مرتبط نیز برای ایجاد سطح امنیت بالا روی این نوار هولوگرافیک داشت تا ارزیابی اصالت آن به بهترین نحو صورت گیرد.

همان طور که در شکل مشاهده می کنید، المان های ارزیابی چندگانه را در اختیاز می گذارد. بگذارید احراز هویت این محصول را با شناسایی صورت انسان مقایسه کنیم.اگر از کل صورت، تنها چشم و ابرو را داشته باشیم، می توان تا حد زیادی آن شخص را شناسایی کرد. این مورد در رابطه با هولوگرام کلاسیک نیز صدق می کند. میزان روشنی و درخشندگی هولوگرام سه بعدی، می تواند در ارزیابی اصالت سند یا محصول نقش موثری داشته باشد و در بسیاری از موارد کافی باشد.

هولوگرام

اگر بخش دیگری از صورت مثل بینی را در اختیار داشته باشیم، می توان تشخیصی بهتر و کامل تر داشته باشیم. که در این پدیده با لایه دی متالایز الومینیوم برابری می کند. در قدم بعدی، کل صورت را خواهیم داشت و شناسایی با قطعیت صورت می گیرد و امنیت بالایی را دارد. که در رابطه با نوار هولوگرافیک ما، معادل لایه دی متالایز مس است . در المان نهایی محصول، آیتمی معادل موی سر انسان و نقش آن را در صورت انسان داریم که می توان احراز هویت ۱۰۰% را داشته باشیم و آن آیتم چیزی نیست به جز افکت جابه جایی رنگ ها در نوار هولوگرافیک. ترکیب این المان ها با یکدیگر روی یک فویل هولوگرافیک، احراز اصالتی بدون خطا را در پی خواهد داشت.