هولوگرام

هولوگرام


اولین نوارهای امنیتی پول همراه با هولوگرام

 

اولین نوارهای امنیتی پول همراه با هولوگرام

هولوگرام همان برچسب های امنیتی و فوق امنیتی، یک نشانه تصویری سه بعدی است که با تکنولوژی لیزر به صورت برچسب تولید میشود و دارای جلوه های بصری منحصر به فرد از نام یا آرم گرافیکی در لایه های مختلف میباشد. هولوگرام عبارت است از یک ساختار تقریبا مسطح تشکیل شده از اجزاء حدود یک مایکرون یا کوچکتر ، که بر اثر نوردهی مناسب طی فرآیندی پیچیده و بسیار دقیق اپتیکی بصورت یک عکس سه بعدی ایجاد می گردد  و در واقع نور منعکس شده از آن همان انعکاس از یک شی واقعی است.

این نوارهای امنیتی برای پول ها, کارت های هدیه و همچنین به منظور بالا بردن سطح امنیت آن ها به کار می روند. امروزه بسیاری از شرکت ها برای بالا بردن امنیت کارت های هدیه و یا پول از این نوارهای امنیتی استفاده می کنند اما برای پیشگیری هرچه بیش تر از تقلب این شرکت اقدام به تولید این نوارها با تکنولوژی جدید به صورت سه بعدی و غیر قابل تقلب نمود.

در این نوارها از هولوگرام های سه بعدی به کار گرفته شده که تصویر عمیق و با کیفیتی را نشان می دهد که با تغییر جهت این نوار به هر جهت دیگری قابل مشاهده است. این هولوگرام ها به خاطر داشتن مواد اولیه ی منحصر به فرد و فرآیند پیچیده ی ساخت و تولید تقریبا راه را برای جاعلان می بندند.

ویژگی هولوگرام پول

هولوگرام به کار رفته در این نوارها در برابر فشار و حرارت بالای ناشی از تولید نوار مقاوم هستند.   این هولوگرام ها با اندازه ی کوچک, تصاویر سه بعدی, میکروتکست های ۱۰ میکرومتری و تصاویر لیزری دارای قابلیت بی نظیری هستند.

همچنین دارای جوهر منحصر به فردی هستند که با نور فلورسنت رنگ خود را ساطع می کنند. همچنین سطح نوار پوشیده شده از لایه ی پلیمری می باشد و با تابش نور به سطح آن, تصویر از طریق شکست نور بازسازی می شود. در واقع این نوار با داشتن چنین شرایطی تقریبا غیر قابل جعل می باشد.