بررسی کاربرد و امنیت هولوگرام

بررسی کاربرد و امنیت هولوگرام


بررسی کاربرد و امنیت هولوگرام در انواع اسناد و مدارک امنیتی

بررسی کاربرد و امنیت هولوگرام

تکنولوژی  هولوگرام در انواع اسناد و بحث حفاظت از برند در اشکال و طرح های متفاوتی ارائه می شود. هولوگرام ها در اسکناس ها به صورت نخ و پنجره های امنیتی، در پاسپورت ها و ویزا ها به صورت لایه شفاف لمینیت شده ، در حفاظت از برند به صورت انواع لیبل پلمپ و تخریب شونده، اسناد و گواهی نامه ها به صورت الصاق گرم و در کارت های شناسایی لمینیت شفاف کارت پی وی سی صورت می گیرد.

برای ایجاد  هولوگرام عوامل متعدد با پیچیدگی های منحصر به فردی شامل طراحی امنیتی با بکار گیری نرم افزارهای ویژه و بسیار گران قیمت با استفاده از نیروهای متخصص، شرایط ویژه محیطی در آزمایشگاههای مجهز و همچنین تجهیزات بسیار گران قیمت می باشد، لذا کپی برداری از آن تقریباً غیر ممکن می باشد . بدین معنا که اگر تحت شرایطی یک  هولوگرام ساخته شود تقریباً ساخت مجدد آن با بکارگیری تمامی تجهیزات و امکانات مشابه میسر نیست و دارای تفاوتهایی خواهد بود چرا که ایجاد شرایطی کاملا مشابه و تکرار مجدد آن از لحاظ عملی امکان پذیر نمی باشد.

بررسی کاربرد و امنیت هولوگرام

تاثیر افکت های هولوگرامی

این امنیت نه تنها در تولید، بلکه در طراحی نیز تامین می شود که به صورت آشکار و پنهان قابل تشخیص هستند. قرار دادن انواع افکت های ۲D،۳D، ۲D/3D، Kinetic، Flip Flop، Multi-Channel، True color و انواع آیتم های امنیتی همانند تصاویر پنهان، متون میکرونی، ریز نقش ها، گیلوش ها و طرح های منحصر به فرد می تواند یک لیبل  هولوگرام را در درجات متفاوتی از امنیت (تجاری، امنیتی و فوق امنیتی) قرار دهد.

در عملیات تکمیلی نیز می توان ویژگی هایی همانند انواع کد و شماره سریال برای پیگیری و رهگیری، انواع برش و تیغ امنیتی جهت بالا بردن حساسیت لیبل، و دی متالایز کردن اعمال شود. هم چنین در این مرحله  هولوگرام را به صورت رول یا شیت (ورق) ارائه و آماده تحویل می شود.

بدیهی است کاربرد  هولوگرام در اسکناس با پاسپورت و در مقایسه با برچسب پلمپ بسته بندی کاملا متفاوت است. انتخاب و ترکیب این ویژگی ها با توجه به نوع سند امنیتی، کاربرد، طول عمر و میزان اهمیت آن صورت می گیرد.