تبلیغات هوشمند با استفاده از تکنولوژی NFC

 

با پیشرفت علم الکترونیک و هوشمند سازی تجهیزات زندگی روزمزه، تبلیغات نیز بی نصیب نمانده است. پوستر های هوشمند به پوستر های تبلیغاتی ارجاع دارد که توسط تگ NFC تجهیز شده اند. این تگ ها ممکن است دارای اطلاعات متفاوتی مثل آدرس URL، خدمات پیام متنی و… باشد. سیستم کاری این پوستر ها به این شکل است که با عمل تماس موبایل با تگ اعمال شده روی پوستر می تواند اطلاعات مورد نظر و برنامه نویسی شده را دریافت کند. برای طراحی و استفاده از این نوع تبلیغات، باید مواردی را در نظر داشته باشیم تا بهترین بهره وری را از تکنولوژی داشته باشیم.

 

محل تماس یا Touch

مهم ترین مسئله در پوسترهای هوشمند، آگاهی کاربر به نقطه لمس در پوستر است. پوستر هوشمند باید به گونه ای طراحی شود که کاربر بدون معطلی و اتلاف وقت و انرژی بتواند تگ را پیدا کند و عمل لمس را انجام دهد. برای رسیدن به این مهم می توان به صورت های متفاوتی عمل کرد.

  • علامت راهنما: برخی علامت های نوشتاری یا تصویری در کنار تگ، برای نشان دادن نقطه تماس می توان به کاربر کمک کند.
  • تصویر تلفن موبایل: تصویر تلفن موبایل در نزدیکی تگ روی پوستر می تواند محل تگ را گویاتر کند.
  • علامت N: لوگوی NFC که به شکل N است در کنار تگ و نقطه تماس استفاده می شود. به هرحال کاربر نهایی ممکن است نسبت به این لوگو آگاهی نداشته باشد. با این حال این علامت باید در کنار یکی از دو روش قبلی مورد استفاده قرار گیرد چرا که باعث گسترش بیش تر و معرفی نماد جهانی NFC می باشد.

آگاهی از محتوای تگ

از آنجا که اطلاعات دیجیتال تگ به صورت بصری قابل خواندن نیستند؛ مهم است که کاربر بداند در هنگام لمس تگ چه اطلاعاتی را دریافت خواهد کرد. راه حل بسیار ساده است و آن قرار دادن اطلاعات کوتاه و قابل فهم در نزدیکی تگ است.

اگر یک تگ در یک پوستر وجود داشته باشد، مسئله ای وجود ندارد ولی اگر چندین تگ در یک پوستر تبلیغاتی قرار داشته باشد، برای هر کدام باید توضیح مختصر و مفیدی (در حد یک یا دو کلمه) قرار گیرد تا مخاطب به راحتی اطلاعات مورد نظر را دریافت کند.

اطمینان  و قابل اعتماد بودن

از مسائل مهم دیگر در رابطه با پوسترهای هوشمند امانت داری و قابلیت اطمینان است که به ضمانت رفتاری پوستر هوشمند، طبق انتظارات تعریف شده باز می گردد. هنگامی که کاربر به پوستر هوشمند نگاه می کند، باید به اصالت، اطمینان و اجرایی بودن آن اعتماد کند.

مخاطب باید مطمئن باشد که هیچ گونه ضرری برای موبایل وی ندارد و یا این که برنامه ای بی ربط و ناخواسته نصب نشود. آسان ترین روش برای جلب اعتماد استفاده از لوگوی اصلی سرویس دهنده است. گزینه های دیگری نیز قابل استفاده است که جلب اعتماد کند.