برچسب هولوگرام

ایده مایکروسافت برای تلفیق اشیاء سه بعدی هولوگرامی با دنیای واقعی

مایکروسافت ابزار جدیدی را با ایده ی هدست هولوگرام تا پایان سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه خواهد کرد که برای بازنوشت واقعیت به کار می رود. این ابزار که می تواند دنیای واقعی را گسترش دهد و با اشیا سه بعدی مجازی در تعامل باشد، هولولنز (Hololens) نام دارد.
هولولنز ابزاری پوشیدنی مجهز است که به صورت کامپکت ارائه خواهد شد. این ابزار می تواند با استفاده از حسگر های عمقی خود، هولوگرام اشیا مجازی و سه بعدی خود را در تعاملی عالی و دقیق بر دنیای واقعی منطبق کند و تلفیقی مجازی – واقعی کم نظیری را ارائه کند. هدفون تعبیه شده در هولولنز تاثیر گذاری هولوگرام های ساخته شده را با تولید صدا روی اشیا مجازی و یا حتی در پشت سر شخص چندین برابر خواهد کرد.

هدست هولوگرام

پیش تر از این نمونه حسگرهای عمقی را در ابزار های دیگر مایکروسافت مشاهده یا تجربه کرده ایم. همانند ماینکرفت (Minecraft) که یک ابزار بازی لمس اشیا را دارد و یا کینکت (Kinect) که از ابزارهای جانبی X-Box است و می تواند توسط حسگر دوربین خود حرکت کاربر را شناسایی کند و کنترل فیزیکی بازی توسط کاربر امکان پذیر می شود.
البته هولو لنز ابزار پیچیده تر از سنسور عمق است و با روش ها و حقه های پیچیده ای با مغز انسان بازی می کند.

هولوگرام در فیلم

روش هایی که در فیلم ها و انیمیشن های سه بعدی یا واقعیت مجازی استفاده می شود با استفاده از نمایش اختلاف دید و عمق از دو تصویر تخت برای هر دو چشم استفاده می کنند ولی هولولنز تصویر سازی قابل قبول تری را با بازسازی پیچیده میدان های نوری ارائه می کند.
در واقع هولولنز شما را در دنیای مجازی قرار نمی دهد بلکه هولوگرام های سه بعدی ای می سازد که شبیه دنیای واقعی رفتار می کنند. این ابزار بر روی ویندوز۱۰ قابلیت اجرا دارد که این سیستم عامل نیز تا قبل از اتمام  ۲۰۱۵ به بازار عرضه خواهد شد.

هدست هولوگرام