تلفیق هولوگرام امنیتی با تکنولوژی RFID

تلفیق هولوگرام امنیتی با تکنولوژی RFID


تلفیق هولوگرام امنیتی با تکنولوژی RFID برای ایجاد حفاظت از برند کامل

تلفیق هولوگرام امنیتی با تکنولوژی RFID

RFID از جمله مشهور ترین هولوگرام های هوشمند می باشد .RFID متشکل شده از از یک تراشه کوچک و همچنین یک آنتن می باشد که در واقع عملکرد آن به گونه‌ای است که اطلاعات بر روی برچسب مثل شماره شناسایی، از فاصله چند متری توسط RFID reader قابل خواندن است.

اما از جمله مهمترین ویژگی هولوگرام که آن را بسیار متفاوت کرده است میتوان به : عدم تولید آن در هیچ نقطه ای از جهان (بعد از یک بار تولید) اشاره داشت . به عبارتی میتوان این را هم گفت که هرگز قابل کپی نمی باشند.

 

 

 امکانات RFID

امکاناتی که RFID در اختیار قرار می دهد، برای انبارداری، پیگیری و رهگیری کالا بسیار مناسب و موثر است که در کنار این خصیصه می تواند از کد گذاری های خاص تر و ایمن تر استفاده کرد که ضمانت کالا بیش تر تامین می شود. (در این مورد حتی می توان از تکنولوژی NFC که امکانات بسیار بیشتری از لحاظ امنیتی در اختیار می گذارد، استفاده کرد.)

با توجه به این مسائل تلفیق RFID (و یا NFC) با هولوگرام می تواند حفاطت برندی ایده آل برای مقاصد تجاری به وجود آورد. در واقع امنیت بصری و امنیت الکترونیکی (وابسته به سخت افزار) هم زمان به وجود می آید که قابلیت ذخیره سازی اطلاعات را نیز دارد. و در واقع چند ایده امنیتی کاربردی در فضایی کوچک گرد هم می آیند که کنترل آن نیز به مراتب سریع تر انجام می شود. علاوه بر تمام این موارد، برند از دید مشتری تیزبین، کاملا یک پارچه و تکنولوژیک جلوه خواهد کرد.

در این تلفیق می توان از هولوگرام به عنوان پایه تگ RFID استفاده کرد و در واقع آنتن و چیپ RFID پشت هولوگرام اعمال می شود. و یا می توان هر دو را روی یک لیبل (به عنوان حامل ) در کنار هم قرار داد. در هر صورت هر کدام نقش خود را در ایجاد امنیت کالا به طور مستقل ایفا خواهند کرد.