ذهن انسان در ذخیره اطلاعات شبیه هولوگرام است !

ذهن انسان در ذخیره اطلاعات شبیه هولوگرام است

انسان ها تمامی چیزها را که در زمان هوشیاری می بینند به صورت یک هولوگرام پیچیده ذخیره می کنند. طبق محاسبه ی دانشمندان ما در طول عمر خود حدود(۲۰) ۱۰*۲٫۸ یا ۲۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰بیت از اطلاعات را ذخیره می کنیم. شگفت انگیز است…. این طور نیست؟ دانشمندان همچنین به این نتیجه رسیده اند که تمامی سلول های مغز در ذهن شما حالت ترکیبی دارند و قادر به ذخیره ی این حجم عظیم از اطلاعات نمی باشند.

پس چگونه ذهن شما این کار را انجام می دهد؟ مانند یک هولوگرام. فرآیند ذهنی شما چه در حالت هوشیار و چه غیرهوشیار منبع انرژی را برای ذخیره ی اطلاعات تامین می کند. زمانی که فرآیند برگشت صورت می گیرد, هولوگرامی که شکل می گیرد واقعیتی است که شما آن را درک می کنید.

 

آزمایشی که دانشمندان در این رابطه انجام داده اند این قضیه را ثابت می کند. در یک آزمایش, دانشمندان چندین موش را مورد آزمایش قرار دادند. در این آزمایش یک مسیر به این موش ها آموزش داده شد. سپس بخش های مختلف مغز آن ها را خارج کردند حتی در بعضی از موش ها تنها ۱۰% از مغز را باقی گذاشتند. اما تمام این موش ها دقیقا مسیری را که آموزش دیده بودند تشخیص دادند ، این امر به خاطر ثبت هولوگرامی تمام تجربیاتی است که در گذشته تجربه کرده بودند.

چند مثال دیگر؟

در آزمایش مشابه یک دانشمند تمام مغز یک سمندر را خارج کرده و تکه تکه کرد سپس آن را به سر سمندر بازگرداند و در کمال تعجب این سمندر رفتار کاملا طبیعی از خود نشان داد. همچنین این مسئله در انسان نیز صدق می کند.

مثلا افرادی که بخش زیادی از مغز را در طی یک بیماری یا تصادف از دست می دهند اما همه چیز را به خاطر می آورند. یک دانشجو در دانشگاه شفلد تنها ۱۴۵ درصد از مغز را داراست اما یک دانشجوی خوب با آی کیوی ۱۳۰ می باشد.

همچنین یک مرغ به نام مایک که صاحبش سرش را برید ولی در کمال ناباوری این مرغ ۴ سال دیگر زنده ماند و از راه گلو تغذیه می کرد.   ذخیره ی اطلاعات در مورد فراموشی هم فرد تمامی اطلاعات را دارد اما دیگر قادر به یافتن زاویه ی درست برای هدایت موج فکر به آن سو نیست.