چند ویژگی امنیتی در یک نخ امنیتی

 

هنگامی که یک آیتم امنیتی دارای جذابیت باشد، چه از لحاظ  بصری و چه لمسی، مردم را به ارزیابی آن سند تشویق می کند و چه بسا بیننده را ترغیب کند تا در جست و جوی سایر آیتم های آن سند باشد.

ویژگی امنیتی توسط مردم قابل تشخیص و احراز هویت است باید در سطح امنیتی آشکار باشد و نحوه تشخیص آن ساده باشد. نخ های امنیتی یکی از این آیتم ها محسوب می شود که به سادگی دیده و قابل ارزیابی است و از طرفی، جعل و کپی آن امری دشوار می باشد. با این حال استاندارد های جدیدی در طراحی امنیتی آن لحاظ شده است.

شرکت Crane Currency آیتمی را با تکنولوژی Micro-Optic ارائه کرده است که با جابه جایی اسکناس جلوه ای دوگانه از دو تصویر متفاوت به بیننده ارائه می دهد. هم چنین هنگامی که با لوپ نخ امنیتی را مشاهده کنید، نام کمپانی تولید کننده درون طرح آیتم دیده می شود.

علاوه بر این برای بالا بردن امنیت به احراز هویت توسط مردم عام اکتفا نشده است و ویژگی های Machine-Readable (ماشین خوان) نیز دارند. قرائت گر ها، می توانند اطلاعات رمزنگاری شده ی نخ را بازیابی کنند و یا این که با ویژگی های فلورسنت UV و یا مغناطیسی ادغام شود.

با نگاهی منصفانه می توان اذعان داشت که هرکدام از ویژگی های ذکر شده برای یک نخ امنیتی کافی است. با این حال این شرکت باز هم قابلیت چاپ امنیتی (Overprinting) روی آن را نیز می تواند ارائه کند که به معنای واقعی، یک آیتم امنیتی ضدجعل را ارائه می کند.

*عکس متعلق به شرکت Crane Currency  می باشد. نخ امنیتی