بسته‌بندی و هولوگرام

بسته‌بندی و هولوگرام


بسته‌بندی و هولوگرام

بسته‌بندی و هولوگرام

بسته بندی نقش اساسی در تشخیص هویت کالا و نحوه حفاظت از محصول دارد که تاثیر مستقیم بر فروش و بازایابی خواهد گذاشت. بسته بندی از مهم ترین فاکتور های تجاری و تبلیغاتی می باشد و علاوه بر جذابیت بصری و نقش حفاظتی باید امنیت و هویت معنوی محصول، نام تجاری و برند را تامین کند.

بدیهی است که برای دستیابی به این مقصود استفاده از آیتم های امنیتی در سطح تجاری که به صرفه ترین و مطمئن ترین آن ها در تیراژ بالا، هولوگرام است، پیشنهادی فوق العاده است. بسته بندی باید به گونه ای باشد که تمامی اهداف مورد نظر ارائه محصول را پوشش دهد.

ابتدایی ترین وظیفه بسته بندی ها، حفاظت از کالا می باشد. چه در زمان جابه جایی، حمل و نقل و توزیع، چه در قفسه فروشگاه ها باید حفاظت های لازم و خاص هر کالا را تامین کند.

بسته‌بندی و هولوگرام

انواع بسته بندی از حیث حفاطتی 

  1. بسته بندی اولیه: پوششی که با خود محصول در تماس است و از آن در برابر محیط خارجی محافظت می کند.
  2. بسته بندی ثانویه: بسته ای که چند محصول با بسته بندی اولیه را در بر می گیرد.
  3. بسته بندی مادر: کارتن یا بسته ای که مخصوص حمل و نقل است. پس باید از استحکام لازم برخوردار باشد تا در شرایط جوی متفاوت به هنگام جابه جایی، به محصول و بسته بندی ثانویه و اولیه آسیب نرسد.

در مرحله بعدی وظیفه یک بسته بندی خوب، جلب مشتری و جذابیت بصری در فروشگاه ها می باشد که با گرافیک مناسب میسر می شود. گرافیک شامل شکل بسته، رنگ و طرح آن می باشد که با توجه به سلیقه و فرهنگ منطقه عرضه ی محصول طراحی می شود. آیتم های امنیتی مورد نظر باید طوری در همین طراحی گنجانده شوند که هماهنگی و یک پارچگی بسته بندی از بین نرود.

برای ایجاد امنیت از طریق  هولوگرام، باید لیبلی انتخاب شود که از نظر ابعاد، شکل و رنگ، مناسب بسته بندی و محصول باشد. برچسب های هولوگرام با تنوعی که در فویل های رنگی در اختیار طراحان و تولیدکنندگان قرار می دهد می تواند با سیستم طراحی بسته بندی منطبق شده و علاوه بر ایجاد امنیت و اصالت کالا، زیبایی بصری بسته بندی را افزایش دهد. هم چنین از نظر روانی، هویت و امنیت کالا را در ذهن مشتری تداعی می کند.

بهترین نوع  هولوگرام برای بسته بندی ، هولوگرام های تخریب شونده، با طرح های متفاوت هستند که می توانند اطمینان از پلمپ را ایجاد کنند.