طراحی و تولید هولوگرام امنیتی اسکناس ۲۰ یورویی

طراحی و تولید هولوگرام امنیتی اسکناس ۲۰ یورویی


طراحی و تولید هولوگرام امنیتی اسکناس ۲۰ یورویی – امنیت بالا و احراز هویت آسان

یورو

طبق گزارش مجله هولوگرافی نیوز (مارچ ۲۰۱۵) اسکناس ۲۰ یورویی جدید در ۲۴ فوریه ۲۰۱۵، توسط بانک مرکزی یوروپین (European) شروع به تولید شد.  مهم ترین ویژگی امنیتی این اسکناس، پنجره هولوگرافیکی است که روی آن یک پرتره نقش بسته است. این هولوگرام، ابداعی جدید در بحث تکنولوژی حفاظتی-امنیتی اسناد بانکی است. اسکناس ۲۰یورویی جدید در ۲۵نوامبر ۲۰۱۵ عرضه خواهد شد.

یورو

ویژگی های امنیتی هولوگرام ۲۰ یورویی

هولوگرامی که روی این اسکناس اعمال شده است، نواری هولوگرافیک متالایز شده است که توسط کاغذ اسکناس به شکل پنجره ای گنبدی قاب شده است. نوار هولوگرامی هم می تواند در اسکناس هایی با کاغذ پنبه ای اعمال شود و هم به شکل پنجره ای شفاف در اسکناس های پلیمری قرار گیرد.

هنگامی که اسکناس را در مقابل نور می گیریم، پنجره هولوگرافیک شفاف می شود و تصویری از پرتره اروپا نمایان می شود. تصویر پرتره هولوگرام متعلق به یکی از اساطیر اروپا می باشد که از هر دو سمت اسکناس قابل مشاهده است.

اگر اسکناس را اندکی جابه جا کنیم، این پدیده نور را منکسر می کند و در یک طرف آن جلوه ای از رنگ های رنگین کمانی را ارائه می دهد و مقدار عددی اسکناس یعنی عدد ۲۰ را نشان می دهد که توسط خطوطی به کناره های پنجره می رسد و در حاشیه ی آن دوباره نوشته ۲۰یورو تکرار شده است.

در هولوگرام هایی که در اسکناس های ۵ و ۱۰ یورویی قرار دارد، هولوگرام با چاپ و یا جلوه ی واتر مارک وجود دارد. ولی در ۲۰یورویی جدید، تمام این جلوه های امنیتی یکجا روی نوار هولوگرام اعمال شده است.

بانک مرکزی یوروپین (ECB)زمان و هزینه بسیاری را صرف تحقیق و طراحی آیتم های امنیتی این اسکناس کرده است. تا روشی بسیار موثر، زیبا و از همه مهم تر، کنترل آسان و در دسترس برای عموم را ابداع کند. در واقع کانسپت این طراحی ، امنیت بالا به همراه احراز هویت آسان است که این پنجره هولوگرافیک دقیقا این خواست را براورده کرده است.