تاثیر برچسب‌های امنیتی هولوگرام بر احراز هویت دارو

تاثیر برچسب‌های امنیتی هولوگرام بر احراز هویت دارو


تاثیر برچسب‌های امنیتی هولوگرام بر احراز هویت دارو

تاثیر برچسب‌های امنیتی هولوگرام بر احراز هویت دارو

 

برای تشخیص اصالت بسته های دارویی، هولوگرام یکی از بهترین راهکار ها می باشد ولی امروزه با افزایش هولوگرام ها در بسته بندی های مختلف (خصوصا هولوگرام های طرح عمومی) این رویکرد ایجاد شده است که هولوگرام جنبه تزئینی و فرمالیته دارد. در حالی که هولوگرام ها دارای ویژگی های امنیتی بسیار و قابل اطمینانی هستند. به هرحال مصرف کننده باهوش متوجه تفاوت هولوگرام اصلی و تقلبی خواهد شد و اصالت آن را پیگیری خواهد کرد.
اصالت کالا در بحث دارو ها امری اجتناب ناپذیر و غیرقابل چشم پوشی است چرا که سلامت  افراد را به خطر می اندازد. هولوگرام هایی که روی بسته بندی دارو ها استفاده می شوند دارای نهایت ویژگی های امنیتی ممکن هستند.
در هنگام تهیه دارو ها به کیفیات ظاهری(رنگ، طرح و…) و ویژگی های امنیتی هولوگرام آن دقت کنید. پیشنهاد ما به عنوان تولید کننده هولوگرام، این است که حتما کد دوبعدی محصول یا هولوگرام را قبل از خرید چک کنید چرا که این اطلاعات سیستماتیک الکترونیکی، مکمل امنیت فیزیکی هولوگرام در حراست از کالا هستند.
طرح لیبل شبنم در تامین اصالت کالا در همین راستا بود که ترکیبی از چند ویژگی امنیتی فیزیکی و الکترونیکی بود که متاسفانه به دلیل ضعف اجرایی با موفقیت روبرو نشد.

دلایل استفاده از هولوگرام در صنایع دارویی

دلایل زیاد دیگری برای محبوب شدن برچسب های هولوگرام دارویی در میان غول های داروسازی وجود دارد. بیایید نگاهی به بعضی از این دلایل بیندازیم:

دلایل زینتی:

استیکرها و بسته­ بندی ها به وسیله­ طراحان مجرب و خلاق به شکل زیبایی طراحی می­ شوند. علت این که این برچسب ها و فیلم ها به شکل جذابی ساخته می­ شوند در هسته­ مرکزی قانون بازاریابی است که می­ گوید:”چیزی که جذاب به نظر رسد،محبوب می­ شود”.بنابراین، این دغدغه­ اصلی طراحان است که این استیکرها، برچسب ها، فویل ها و فیلم ها را تا حد ممکن زیبا طراحی کنند تا چشم مشتری را به سوی آن جلب کنند. لوگوی برند، جزئیات محصول، تاریخ های مهم برای محصول و یک بارکد چاپ شده روی یک برچسب هولوگرام دارویی وجود دارند. همه­ این اطلاعات یک رفتار جذاب را شامل می ­شود، پس این برای مشتریان ممکن می­ شود تا محصولات را شناسایی کنند تا همه­ اطلاعات محصول را بدست آورند، بدون اینکه با سختی مواجه شوند.

دلایل ایمنی:

داروها با استفاده از مواد شیمیایی و ترکیبان مختفی ساخته می­ شوند. بعضی دارو ها، اگر روباز باشند، ممکن است به چیز دیگری تبدیل شوند و یا برای هدفی که تولید شده ­اند، کارایی خود را از دست بدهند. اگر بعضی دارو های تزریقی و ژل ها در معرض مستقیم نور آفتاب یا رطوبت قرار گیرند، به جای درمان بیمار، ممکن است آسیب های جدی به ان ها بزنند و اگر چنین دست ه­ای از دارو به دست مشتری برسد و اتفاق بدی برای او رخ دهد، مسئولیت آن با کمپانی خواهد بود. در نتیجه، برای کمپانی های دارویی خیلی مهم است که محصولات خود را از این مسائل محافظت کنند. و به همین علت است که برچسب هولوگرام دارویی برای کمپانی های داروسازی مهم شده است،چون آن ها با توجه به اهمیت و حساسیت یک داروی خاص ساخته می­ شوند.

دلایل امنیتی :

جدا از ویژگی های زینتی و ایمنی، برچسب هولوگرام دارویی برای جلوگیری از خطر جعل کردن استفاده می­ شوند. بازار خاکستری جعل کردن در شدیدترین وضع خود قرار دارد و واقعا مهم است که یک حفاظ به محصولات اصل بدهیم. برچسب های هولوگرام دارویی با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و مقیاس های امنیتی ساخته می­ شوند که تقلید از آن ها غیر ممکن است. برای جاعلان مسموم کردن بازار با محصولات جعلیشان بسیار مشکل خواهد بود اگر محصولات اصل با برچسب هولوگرافیک همراه شوند. هولوگرام و بارکد چاپ شده روی این برچسب ها وجود دارند که تک هستند و اصل بودن یک دارو را نشان می­ دهند.
تولیدکنندگان برچسب هولوگرام دارویی معتبری در بازار وجود دارند که منحصر به فرد ترین و ایمن ترین فیلم ها و برچسب ها را برای لیبل بسته ­بندی دارو ارائه می ­دهند. با توجه به مقیاس های privacy و امنیت، توصیه می­ شود که شخص باید از مشارکت با شرکت خارجی اجتناب کند تا از فعالیت های جعل کنندگی جلوگیری شود.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *