مراحل و روش ساخت هولوگرام

مراحل و روش ساخت هولوگرام


مراحل و روش ساخت هولوگرام

 

مراحل و روش ساخت هولوگرامچسبدار کردن هولوگرام

رول برجسته شده به طور پیوسته در دستگاه سلفون‌کشی حرکت می‌ کند و پشت آن به چسب‌ های پایه آبی یا پایه حلالی آغشته می‌ شود و سپس یک کاغذ با پوشش سیلیکونی روی آن کشیده می‌ شود. یکی دیگر از روش‌ های چسبدار کردن هولوگرام، هات استمپ (Hot stamping) است. در این روش تمام آب اضافه چسب پشت هولوگرام، تبخیرشده و حالت چسبناکی خود را از دست می‌ دهد. سپس این نوع هولوگرام با استفاده از فشار، حرارت و قالب‌ های انتقال روی سطح مورد نظر می‌ نشیند و دیگر قابلیت کنده شدن و جابه‌جایی را ندارد و به طور دایم روی سطح باقی می‌ ماند. در هنگام انتقال فقط آلومینیوم بدون فیلم منتقل می‌ شود. هولوگرام هات استمپ به عنوان یک وسیله فوق امنیتی به شمار می‌ رود چرا که بعد از استفاده اولیه غیر قابل برداشت از روی سطح است.

خط و تیغ زنی هولوگرام

بعد از لمینیت کردن رول هولوگرام، در شکل و اندازه‌ های مورد نیاز مشتری به صورت ورقی بریده شده و بسته‌بندی می‌ شود.بر روی فرم نیکلی علایمی به عنوان رجیستر ثبت می‌ شود که این رجیستر‌ ها توسط چشم الکتریکی ماشین دایکات خوانده و سپس عملیات خط و برش انجام می‌ شود.

مراحل و روش ساخت هولوگرام

شماره گذاری‌ هولوگرام

هولوگرام‌ها را می‌ توان با استفاده از روش‌های متفاوت مانند Inkjet ،UV لیزری و حرارتی کدگذاری کرد که این اعداد به صورت دایمی روی سطح هولوگرام باقی می‌ ماند. مواد مصرفی برای نگاشت هولوگرام (سطح حساس به نور).

این امکان وجود دارد که توری پرانی‌های سازنده یک هولوگرام، به صورت شبکه‌ های فازی(Phase grating) یا دامنه‌ ای(Amplitude grating) ذخیره شوند. شبکه‌ های دامنه‌ ای در جذب طیف نور دچار نوسان شده و بهره‌وری کم تری نسبت به هولوگرام‌ های فازی دارند. بنابراین به طور کم تری مورد استفاده قرار می‌ گیرد. اکثر موادی که برای هولوگرام‌های فازی مورد استفاده قرار می‌ گیرد، به یک تئوری بهره‌وری انکسار رسیده‌ اند که برای هولوگرام‌ های ضخیم، نوع Bragg این بهره‌وری ۱۰۰% است. در نوعBragg بلورهایی به کار رفته که با برخورد اشعه‌ های هم فاز به آن ها بیشترین باز تابش را خواهیم داشت. در هولوگرام‌ های نازک از نوع Nath-Ramman با بهره‌وری ۹/۳۳% است Nath-Ramman . فیلم‌ های هولوگرامی هستند که معمولا ضخامت آن ها به میلی میکرون می‌ رسد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *