تکنیک‌های خاص ایجاد امنیت در هولوگرام

تکنیک‌های خاص ایجاد امنیت در هولوگرام


تکنیک‌های خاص ایجاد امنیت در هولوگرام

جدا از ویژگی های عمومی امنیتی هولوگرام های سه بعدی و ضمانت بالای ضدجعل بودن آن، و حتی طراحی های خاص امنیتی آشکار و پنهان (انواع میکروتکست ها، گیلوش ها، تصاویر و متون پنهان و …)، می توان از راه های دیگری نیز امنیت هولوگرام را اضافه کرد.

تکنیک‌های خاص ایجاد امنیت در هولوگرام

 

این تکنیک ها به طور خلاصه به شکل زیر دسته بندی می شوند:

 Demetalization

دی متالایز کردن پاکسازی تمام یا بخشی از لایه متال (فلزی) فویل هولوگرام ، توسط ماشین های خاص و با دقت بالا، دی متالایز کردن می گویند. در واقع طرح مورد نظر از فویل هولوگرام از بین می رود و فیلم شفاف حامل آن در بخش های دی متال شده، باقی می ماند. این ویژگی امنیتی مضاعف پس از تولید هولوگرام ایجاد می شود که جذابیت بصری را نیز به همراه خواهد داشت.

از این نوع هولوگرام عموما در حفظ و حراست اسناد و مدارک استفاده می شود.

 

تکنیک‌های خاص ایجاد امنیت در هولوگرام

Tamper Evident

تخریب شونده هولوگرام های تخریب شونده یا ابطال شونده که بار ها در مطالب و محصولات به آن ها اشاره شده اند، در اصل دارای فویل متفاوتی نسبت به هولوگرام های عادی هستند و زیر لایه های متفاوت، با طرح های مختلف دارند. که این طرح ها می تواند سفارشی یا طرح های موجود و پیش فرض هر تولید کننده باشد. بدیهی است که طرح سفارشی برای زیر لایه اختصاصی، هزینه ای بالاتر را در بر خواهد داشت. منظور از طرح در این بحث، طرح تخریب شونده ی هولوگرام می باشد و نه طرح گرافیکی ظاهری هولوگرام.

این نوع هولوگرام ها برای پلمپ انواع پاکت و بسته بندی در حفاظت از برند کاربرد دارد.

 

تکنیک‌های خاص ایجاد امنیت در هولوگرام

Variable Data Printing

چاپ اطلاعات متغیر چاپ اطلاعات متغیر شامل انواع شماره سریال و انواع کد ها می باشد که قابلیت پیگیری و رهگیری را به لیبل امنیتی هولوگرام اضافه می کند. همان طور که پیش تر گفته شد، چاپ اطلاعات متغیر روی هولوگرام به دو روش قابل تولید است؛ چاپ مشکی توسط پرینترهای مخصوص چاپ لیبل و حکاکی لیزری سریال یا کد روی لیبل های هولوگرام.

 UV Black light

واکنش در برابر نور یو-وی این تکنیک پس از تولید هولوگرام ایجاد می شود. در واقع روی هولوگرام توسط ورنی و یا مرکب یو وی طرح یا نوشته مورد نظر چاپ می شود و در تاریکی، تحت تابش نور ماورابنفش (UV)، این جلوه، اشکار می شود. ۵٫ Security Kiss-cutting/ نیم تیغ امنیتی

این آیتم ارتباط مستقیم با تولید خود هولوگرام ندارد و در بخش عملیات تکمیلی انجام می شود. می توان چند برش و نیم تیغ، با توجه به ابعاد و شکل لیبل هولوگرام روی برچسب اعمال کرد که در هنگام جدا سازی هولوگرام، برچسب پاره می شود و هولوگرام از بین می رود. این نوع هولوگرام ها برای پلمپ پاکت نامه ها توصیه می شود. هم چنین ممکن است با قالب های خاص، شکل کلی هولوگرام به صورت شکلی منحصر به فرد ارائه شود.