معرفی و ذکر مزایای ماشین‌های چاپ امنیتی ترکیبی

 

چاپ امنیتی دارای ویژگی های است که به طور خاص انجام می شود. از مهم ترین ویژگی های ماشین های امنیتی، کیفیت و رزولوشن بسیار بالا است که نمونه چاپی آن، با دستگاه های عمومی و در دسترس، قابل بازتولید، اسکن و یا کپی نباشد. برای دستیابی به این مهم کلیشه های چاپی نیز باید با همان کیفیت تهیه شوند.

تکنیک های چاپی در این صنعت، شامل افست معمولی، افست خشک، فلکسو، اسکرین، اینتالیو، ماشین های چاپ اطلاعات متغیر (چاپ سریال و کد امنیتی) هستند. هر کدام از تکنیک های چاپی، دارای مزایا و معایبی هستند که طبق نیاز در هر بخش سند طراحی شده به کار گرفته می شوند تا در نهایت سند تولید شده دارای بالاترین ویژگی های امنیتی ممکن باشد.

انتخاب نوع تکنیک چاپی به ویژگی امنیتی طراحی شده برای سند، نوع مرکب مصرفی آن و جزئیات المان امنیتی بستگی دارد و متناسب با آن هر قسمت چاپ می شود. به همین منظور استفاده از ماشین های ترکیبی با واحد (یونیت) های متفاوت در چاپ امنیتی رایج است.

ماشین های ترکیبی قابلیت سازگاری با سفارش مشتری دارند. به این شکل که طبق نیاز و با توجه به طراحی سند امنیتی، واحد های مختلف (تکنیک های چاپی متفاوت، ورنی های متفاوت،  Embossing، UV ، الصاق لیبل و یا  هولوگرام، ماشین های دیجیتال چاپ اطلاعات متغیر و …) به آن اضافه یا کاسته می شود. استفاده از این ماشین ها، که به صورت in-line واحدهای مختلف را دارند، صرفه جویی در وقت و هزینه را به همراه دارد. از سویی دیگر، اتوماسیون دستگاه ها به گونه ایست که کار با آن برای اپراتور بسیار اسان است.