برچسب اسکرچ

برچسب اسکرچ

امروزه جعل هویت و تکثیر بسیار رایج شده است و بین ترتیب افراد باید به دنبال راهی باشند تا از تقلب و کپی برداری جلوگیری کنند.
استفاده از برچسب های امنیتی راه را آسان کرده است. افراد می توانند با استفاده از این برچسب ها به راحتی از اموال ، برند و هویت خود محافظت کنند.
برچسب اسکرچ نوعی از برچسب های امنیتی است که در این مقاله بیشتر در این مورد با شما صحبت خواهیم کرد.

 از این فن آوری می توان در تولید برچسبهای اصالت محصول، برچسبهای گارانتی محصول و قرعه کشی استفاده نمود. برچسب اسکرچ پوششی امنیتی می باشد که از ترکیب موادی خاص تهیه می شود و به این دلیل خاص گفته می شود که باید دو خصوصیت اصلی ذیل را دارا باشد:

اولا با خراش ناخن یا وسیله دیگری براحتی ازبین برود.

دوما مطالب یا شماره زیر اسکرچ حتی با تابیدن نور شدید از پشت آن قابل دیدن نباشد.

این برچسب بصورت دولایه بوده و معمولا با زمینه‌ای به رنگ نقره‌ای و طرح های هندسی مختلف برنگ تیره میباشد. اشکال هندسی چاپ شده روی برچسب می‌تواند به شکل زبرا یا پلنگی باشد.

همچنین در بعضی موارد لایه رویی به شکل هولوگرافیک طراحی میشود. در بدنه برچسب برش‌های امنیتی خاصی ایجاد میشود تا هنگام بلند کردن برچسب باعث پاره شدن آن گردد، این کار از سرقت اطلاعات زیر برچسب بدون خراشیدن اسکرچ جلوگیری میکند.

برچسب اسکرچ

لایه رویی آن قابلیت خراشیده شدن با ناخن را دارد و پس از خراشیده شدن، لایه زیری که شفاف است رویت میشود. از این برچسب معمولا جهت پوشیده نگاه داشتن اطلاعات محرمانه مانند شماره رمز کارت شارژ استفاده میشود.

امروزه استفاده از اسکرچ(برچسب امنیتی) بر روی کارت های شارژ تلفن همراه، کارت های قرعه کشی وبه طور کلی مواردی که به صورت شیت  می باشد امری متداول است ولیکن استفاده از این پوشش بر روی لیبل(برچسب) به صورت رول و با هزینه پایین به سختی امکان پذیر می باشد.

کارت اسکرچ کاربردهای متفاوتی از قبیل کارت اینترنت ، کارت شارژ ، کارت قرعه کشی ، کارت اطمینان محصول و … را دارا می باشد. دلایل بسیار متنوعی باعث استفاده از کارت‌های مقوایی می‌شوند. از قیمت مناسب گرفته تا مباحث زیست‌محیطی و حتی قابلیت‌های ویژه.

ویژگی های برچسب اسکرچ :

چسبیدن برچسب به روی طیف وسیعی از جنس ها و کالا ها – از بین رفتن لیبل در صورت سعی در جدا نمودن از سطح چسبیده شده – نیم تیغ خوردن که باعث جدا شدن راحت تر از لایه زیرین برچسب می شود – چاپ به ترتیب شماره سریال – قیمت تمام شده پایین تر نسبت به سایر موارد اسکرچ دار – تحویل سریع – چاپ ۴ رنگ

 

منتظر نظرات و پیشنهادات شما در فراگرصنعت هستیم