برچسب های امنیتی

برچسب های امنیتی

برچسب های امنیتی نوعی برچسب هستند که فرد بعد از باز شدن آن متوجه تغییر آن خواهد شد. برچسب های امنبتی کاربردهای بسیاری دارند که در این مقاله در این باره با شما صحبت خواهیم کرد.

موارد استفاده برچسب های امنیتی

الف : زمانی که تولید کننده یا واردکننده اصلی کالا بخواهد اصالت کالا  و یا خدمات خود را برای مشتریان (ازلحاظ اصلی بودن کالا) تامین کرده و از سوء استفاده از موارد مشابه و تقلبی کالای خود جلوگیری کند.

ب : مواردی که نیاز باشد مشتری در هنگام خرید  از نو و دست اول بودن کالای خریداری شده (آکبند بودن) اطمینان حاصل نماید.

ج : مواردی که کاربر خواستار پلمپ شدن دوسطح یا لبه شود. در این مورد چنانچه لیبل پس از نصب بر روی کالا کنده و یا دستکاری شود تغییر حالت داده و مشخص میشود که از محل موردنظر باز شده است. به عنوان مثال برچسب های امنیتی جهت پلمپ پاکتهای محرمانه پلمپ دستگاههای الکترونیکی – پلمپ ورودیهای مختلف مانند سالنهای برگزاری امتحانات –پلمپ انواع جعبه و قطعات کامپوترو لپ تاپ و …به کار می رود.

برچسب های امنیتی

انواع برچسب های امنیتی و پلمپ (ضد جعل):

هولوگرام :

هولوگرامها گروهی از برچسبهای امنیتی هستند که به لحاظ تصویر خاص و لیزری متمایز می باشند. توان اصلی این برچسبها به دلیل پیچیدگی تصویر چند وجهی و تکنیک خاص به کاررفته درایجاد این تصویر می باشد.

هولوگرام ها عموما بر روی اوراق شناسایی – مدارک – کالاها و در بعضی موارد جهت پلمپ جعبه ها استفاده می شود که انواع متفاوتی داشته و به روشهای متفاوتی تولید می گردند.

هولوگرامهای طرح عمومی :

در مواردی که کاربر بنا به دلایلی مانند کمبود زمان یا حداقل بودن تعداد نیاز به هولوگرام داشته باشد میتواند از هولوگرام طرح عمومی استفاده نماید. این هولوگرامها دارای عبارات ثابت و کلماتی با مفاهیم کلی و اورجینال می باشند.

برچسب هولوگرام

برچسب پلمپ  اثر گذار (برچسبهای NT) این نوع برچسبها بر خلاف هولوگرامها که معمولا به دلایل اقتصادی و قیمت ابعاد و سایز کوچکی  دارند قابلیت استفاده در سایزهای مختلف و حتی ابعادی بزرگتر از هولوگرامها را دارا هستند. مزیت استفاده از ابعاد بزرگتر قدرت چسبندگی بیشتر جهت بسته بندی و پلمپ کردن کالا می باشد.

برچسبهای اثر گذار دارای یک لایه مخفی و غیر قابل رویت میباشند. در هنگام پلمپ کالا لایه مخفی و پنهان آن غیر قابل رویت است ولی پس از پلمپ کالا در هنگام باز کردن پلمپ عبارات OPEN – CANCEL –  VOID – OPENCANCEL و در موارد خاص کلمات و عبارات مورد نظر سفارش دهنده کالا مانند (باطل شد) (لیبل باز شد) (کالا ازگارانتی خارج شد) و یا هر عبارت دیگری نمایش داده می شود.

برچسبهای خردشونده

این برچسبها پس از نصب در محل مورد نظر دیگر قابل کنده شدن نیستند و در صورت تلاش برای جدا کردن برچسب تکه تکه و یا خرد می شود.

 

نظرات خود را با فراگرصنعت در میان بگذارید.