گروه بندی هولوگرام

 

هولوگرام های مخصوص کارت شناسائی :

هولوگرام های شفافی هستند که بر روی کارتهای شناسائی و یا سایر مدارک حاوی نشانه، امضاء و… قرار می‌گیرند که علاوه بر افزایش طول عمر کارت، از تقلب و کپی‌کردن کارت جلوگیری می‌نماید.  

هولوگرام های شماره سریال دار :

در این نوع هولوگرام برای ایجاد امنیت بیشتر و همچنین مدیریت و کنترل اجناس و مدارک ، شماره سریالهایی بر روی برچسب به کار گرفته می شوند.

 

نوار هولوگرام :

این نوارها بمنظور محافظت از جعبه کارتن ویا هربسته دیگری که نیاز به محافظت در سطح بالایی داشته باشند مورد استفاده قرار میگیرند که در کنده شدن کلماتی مانند void ، Canceled و …. ازخود برجای میگدارد که نشان میدهد بسته باز شده است. در این نوع هولوگرام همانند سایر هولوگرام ها می توان از جلوه های گرافیکی ویا مکانیزم های امنینی هولوگرام استفاده کرد.  

هولوگرام دارای طرح مخفی :

در این نوع هولوگرام ها، متن یا تصویر خاصی درون هولوگرام قرار می‌گیرد که در حالت عادی غیر قابل رؤیت است و فقط با استفاده از دستگاههای لیزرخوان مخصوص قابل رؤیت خواهد بود. از این نوع هولوگرام در مواردی که امنیت بالایی مدنظر باشد، استفاده می شود.  

هولوگرام نقش برگردان :

این نوع هولوگرام ها تصویر یا متن خاصی را در هنگام کنده شدن از خود به جای می گذارند. برخی بصورت طرحی از برچسب جدا شده و بر روی سطح قرار می‌گیرند و برخی دیگر نیز بصورت چاپی و با رنگهای مختلف بر روی سطح باقی می مانند.   فویل هات استامپ : در این نوع هولوگرام بصورت حرارتی برروی سطح مورد نظر مانند پارچه‏ ، فلزات ، پلاستیک ، چرم ، کاغذ و ….. منتقل میشود و با ماشین هات استامپ مورد استفاده قرار میگیرد . از آنجائی که برای ایجاد هولوگرام عوامل متعدد با پیچیدگی های منحصر به فردی شامل طراحی امنیتی با بکار گیری نرم افزارهای ویژه و بسیار گران قیمت با استفاده از نیروهای متخصص، شرایط ویژه محیطی در آزمایشگاههای مجهز و همچنین تجهیزات بسیار گران قیمت می باشد.